Tuesday, 3 February 2015


MIGRAIN


Bagaimana Sakit Migrain Terjadi?

Sakit Migrain berlaku apabila darah tidak sampai ke otak akibat tersekat dan menyebabkan sakit kepala yang teramat sangat. Selain pening akibat sakit kepala, migrain juga memberi rasa tidak selesa kepada perut dan loya sehingga menyebabkan pesakit muntah

Punca Sakit Migrain Berlaku

  • Kesan daripada alahan seseorang
  • Silau akibat lampu yang terang
  • Bunyi yang terlalu kuat
  • Bau wangi yang terlampau kuat
  • Tekanan fizikal atau emosi
  • Waktu tidur yang tidak teratur
  • Merokok atau terdedah kepada asap rokok
  • Stress
  • Menahan lapar
  • Makanan seperti coklat, keju, kopi, limau, tomato dan jeruk atau makanan yang diperap.

Cara Mengelakkan Sakit Migrain

  • Memakan makanan yang mengandungi thyramine seperti keju 
  • Makanan yang mengandungi monosodium glutamate (MSG)
  • Elak bau yang busuk, bunyi bising dan asap rokok
  • Minuman yang mengandungi kafein berlebihan
  • Stress dan tekanan
  • Jadual tidur yang tak tetap
  • Menundakan waktu makan dan biar perut kosong terlalu lama
Kebiasaanya pesakit migrain akan diberi ubat tahan sakit, ubat tahan muntah dan sebagainya bagi mengawal kesakitan mereka. Bagi pesakit migrain yang teruk, mereka diberi dos dadah yang agak tinggi agar dapat melalikan sistem badan mereka daripada kesakitan yang ditanggung.
Pengambilan ubat-ubatan boleh mendatangkan risiko terhadap kesan jangka panjang kepada kesihatan. Oleh yang demikian, memilih alternatif dengan pengambilan supplement natural adalah langkah terbaik bagi mengatasi masalah  sakit migrain.
Apa kata ubah gaya hidup kita. Amalkan gaya hidup sihat. Hindarkan diri kita daripada unsur-unsur yang boleh mendatangkan sakit migrain. Salah satunya kita amalkan pemakanan sihat. Kita boleh ganti ubat-ubat dengan supplement semulajadi. Kita cegah migrain sebelum ia melanda kita. Supplement Shaklee adalah supplement terbaik untuk atasi masalah sakit migrain ini.

Pertanyaan, konsultasi dan pesanan boleh hubungi saya di:
Siti Rahmah Bt Md. Dali
♥ sms/whatsApp: 019-3842190

Thursday, 25 December 2014

Herbal Blend Shaklee





1. Merawat eczema dan gatal-gatal digigit seranggaRamai customer saya bagi feedback POSITIF tentang penggunaan herbal blend ni ke atas anak-anak ECZEMA. Sangat-sangat membantu! Yang kena gigitan serangga pon boleh guna. Jangan risau, ianya selamat dan berkesan, inshaa ALLAH

2. Melembutkan tumit dan merawat tumit pecahTumit kering dan pecah sememangnya menjadi masalah kepada rami orang kan? Muda-muda tumit dah merekah. Boleh cuba herbal blend. Mesti korang akan puas hati dan jatuh cinta gila-gila dengan herbal blend ni.

3. Ubat luka / lecurBoleh guna ganti minyak gamat. Seeloknya ada satu herbal blend dalam rumah, bila ada luka je, cepat baik. Terhiris pisau? Kena cakar kucing? Terkena minyak panas? Semua pun boleh.

4. Luka pada puting bagi ibu-ibu menyusuMemang dah terbukti, bila ada luka pada puting akibat gigitan anak, pedih yang teramat.. Jadi, lepas ni, ibu-ibu yang sedang menyusukan anak, kena ada herbal blend di sisi.  Herbal blend ni sangat natural, jadi jangan risau.. Tiada bahan sintetik dan dijamin selamat.

5. Menghilangkan parutKalau ada parut akibat chicken pox atau campak, cuba sapukan herbal blend. InsyaAllah akan pudar dan hilang.

6. Ruam pada bayiBayi sememangnya senang terkena ruam, terutamanya ruam lampin. Bayi kan masih kecil, kulitnya baru sahaja hendak sesuai dengan alam ini. Jadi, sapukan sahaja Herbal Blend. Ia akan melegakan rasa pedih dan insyaAllah akan merawat ruam. Ibu-ibu kena pastikan ada satu tiub herbal blend ni sentiasa utk kegunaan anak-anak anda. Memang sangat MULTIPURPOSE dan BEST

7. Losyen harianBoleh juga digunakan sebagai losyen harian. Supaya tangan sentiasa lembut.Herbal blend tidak berminyak. Jadi sememangnya selesa, takkan menganggu kerja seharian anda.


KEGUNAAN LAIN HERBAL BLEND:
# Baik untuk kulit yang mengalami gatal-gatal
# Demam panas (boleh disapu ke seluruh badan). Inshaa Allah badan akan berpeluh tak lama selepas itu
# Baik untuk demam campak. Menghilangkan kesan atau tanda demam campak.
# Memecahkan lemak / pembuangan angina dengan cara urutan terutama pada bahagian perut.



Pertanyaan, konsultasi dan pesanan boleh hubungi saya di:
Siti Rahmah Bt Md. Dali
♥ sms/whatsApp: 019-3842190

Chewable Vita C untuk kesihatan kanak-kanak dan anda

Kebaikan chewable vita C

Diperlukan untuk pertumbuhan dan pembaikan tisu, fungsi kelenjar adrenal, dan juga mendapatkan gusi yang sihat dan gigi.

Melindungi sel tubuh daripada kesan-kesan pencemaran

Melindungi daripada jangkitan dan selesema, serta meningkatkan imuniti.

Membantu untuk mengurangkan tahap kolesterol, tekanan darah tinggi, dan mencegah aterosklerosis.

Melindungi daripada pembekuan darah, lebam, menggalakkan penyembuhan luka, dan pengeluaran hormon antistress.

Penting untuk penyuburan sel darah putih dan juga bertindak sebagai antihistamin semulajadi yang amat berguna untuk mengurangkan hidung bengkak semasa selesema, dan mengurangkan gejala-gejala lain alergi.

Memainkan peranan penting dalam pengeluaran kolagen, yang membantu mencegah penuaan pra-matang.

Membunuh bakteria patogenik, yang bertindak sebagai antibiotik yang tidak berbahaya.

Melindungi sel-sel otak dan saraf tunjang, yang sering dirosakkan oleh radikal bebas.

Membantu tubuh menyerap zat besi yang lebih –> berguna dalam rawatan anemia. Ia memainkan peranan penting dalam penghasilan hemoglobin dan sel darah merah.

Merawat jangkitan saluran kencing. Diperlukan untuk metabolisme asid folik dan vitamin lain.
 
 
 
 

 
Pertanyaan, konsultasi dan pesanan boleh hubungi saya di:
Siti Rahmah Bt Md. Dali
♥ sms/whatsApp: 019-3842190

 
 
 
 
 


 

Sunday, 7 December 2014

Cara atasi Jerawat Kronik dengan Set Jerawat Shaklee


Cara atasi Jerawat Kronik dengan Set Jerawat Shaklee

Sebut je jerawat, semua orang kalau boleh tak nak pun jerawat naik kt muka. Tak kira lah jerawat kecik ke jerawat batu yang sampai bernanah tu ke, asal nama jerawat orang memang tak suka. Macam-macam cara dicari untuk hilangkan jerawat terutamanya bila jerawat naik teruk di kawasan muka. Kalau jerawat naik kat badan boleh tahan lagi sbb boleh cover, kalau di muka?? Kena pakai niqab..tapi takkan berniqab sbb nk cover jerawat?? kalau lelaki macam mana pulak??


Nak kulit bebas jerawat? Boleh! Asalkan tahu cara penyelesaiannya. Dan Shaklee ada penyelesaiannya. Alhamdulillah..ramai yang tampil dengan kulit lebih cantik, licin dan yg pastinya bebas parut jerawat, bebas juga kawah2 dari parut. Bonus lain, kulit jugak lebih cerah. Tak ke seronok tu?

 



Kebanyakan kita tidak tahu bahawa sel kulit kita akan mati setiap 21 hari. Bermaksud setiap 21 hari, sel kulit kita akan diperbaharui dan sel yang baru tuh dia akan follow sel yang telah mati. Jadi boleh fikir logik kan? Kalau sel yang mati tuh tak sihat maka sel yang di perbaharui pun macam tuh jugak. Kalau sel sihat maka yang baru pun bersih, tulus, mulus, gebu dan anjal. Bagaimana nak dapat kan sel yang sihat? Sel nih perlu diperbaiki dari dalam, setakat sapu masker dan buat facial yang tuh hanya untuk kulit wajah sahaja. Kalau di beri pilihan Kak Kep, Kak kep taknak muka jek putih bersih kemain tapi tangan hitam.. Tu diaaa.. bukan orang memuji, lagi orang mengata.. Hihihihi..
Untuk kesihatan kulit seluruh tubuh kita tak boleh tinggalkan 3 supplemen penting nih iaitu :
Vitamin E
  • Menjaga kesegaran dan keremajaan kulit
  • Melindungi kulit dari sinar ultra ungu
  • Menjaga kelembapan kulit
  • Menghapuskan radikal bebas yang bertindak merosakkan sel sel sihat.
  • Selenium yang terdapat dalam Vitamin E berfungsi sebagai antioksidan untuk melawan radikal bebas.
 
Vitamin C
  • Mencerahkan kulit
  • Sebagai antioksidan yang kuat untuk melindungi kulit dari pencemaran udara dan sebagainya
  • Merangsang peningkatan produksi dan pembentukan kolagen kulit yang akan menjaga kekenyalan, keanjalan dan kehalusan kulit.
  • Membantu mencerahkan kulit.


Pertanyaan, konsultasi dan pesanan boleh hubungi saya di:
Siti Rahmah Bt Md. Dali
♥ sms/whatsApp: 019-3842190

Sunday, 23 November 2014

Atasi Masalah Tumit Merekah Atau Pecah Dengan Berkesan



Assalamualaikum. Seringkali tumit kaki merekah membelenggu fikiran. Shaklee ada cara untuk menghilangkan kebuntuan anda. Jom ketahui serba ringkas tentang masalah tumit merekah

APA PUNCA TUMIT MEREKAH?


- berdiri terlalu lama
- berat badan berlebihan
- saiz kasut yang tidak sesuai
- memakai kasut terbuka seperti sandal
- kerap memijak simen dan mozek
- tidak menitikberatkan penjagaan harian kaki
- masalah kesihatan (kulit kering, kencing manis, psoriasis)

PENJAGAAN ASAS UNTUK LUARAN

 
 



Krim yang menenangkan ini telah diuji secara klinikal di mana ia dapat melembutkan kulit yang kasar dan pecah-pecah pada lutut, siku serta tumit kaki.
  • Dingin, bermentol dan tidak berminyak.
  • Diperbuat daripada estrak herba semulajadi yang menenangkan termasuk sage, horse chestnut yarrow dan rosemary.

  • *bukan itu sahaja Herbal blend adalah multipurpose cream ia sesuai juga untuk masalah ezema juga : gabungan basic H dan Herbal blend Cream
     
     
    PENJAGAAN ASAS UNTUK DALAMAN



    Vitamin E ini yang kaya dengan GRAPE SEED EXTRACT, MINYAK GANDUM, MINYAK KACANG SOYA dan yang paling best sekali, ianya juga mengandungi 10gram SELENIUM semulajadi yang membantu badan menyerap Vitamin E ini dengan LEBIH BAIK & LEBIH EFFICIENT, sekaligus dapat membantu memelihara sel-sel dan otot-otot kita.

    Dalam erti kata lain, Vitamin E ini akan membantu merawat sel-sel badan kita dari dalam, sekali gus menggantikan sel-sel yang telah rosak dengan sel-sel yang baru, yang lebih baik. Apabila ini berlaku, secara tidak langsung, tumit yang merekah tadi akan dirawat juga tanpa kita sedari.
     
     
     
    Untuk konsultasi PERCUMA dan harga lagi MURAH, hubungi saya sekarang. Pasti puas hati!Wakil Pengedar Shaklee Anda
     

    Siti Rahmah bt Md.Dali
    ♥ Shaklee Independent Distributor [ ID No : 1077676 ] 
    ♥ Contact Number : 0193842190
    ♥ SMS/WhatsApp : 0193842190

    ♥ FB Page:Kedai Vitamin Mama Amni

    ♥ FB :siti rahmah
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     

    Thursday, 13 November 2014

    Tanda-tanda dan akibat badan kurang kalsium.

     
    Tanda-tanda dan akibat badan kurang kalsium.
     
     
     
    APA TANDA TUBUH KURANG KALSIUM???

    Tulang Lemah/Ostreoporosis

    Selalunya bagi wanita tak nampak sangat tetapi jika anda terasa ngilu-ngilu, kebas kebas patut berhati-hati. Terutama jika umur mencecah 35 tahun ke atas.
    Saraf Kaku/Cramp

    Otot serta saraf terasa kaku dan mati rasa. Ini kerana saraf terganggu dalam memberi signal pada otak. Menyebabkan refleksi lambat.

    Mudah Lelah

    Pening, hilang daya tumpuan, psychosis dan letih pun salah satu tanda kurang kalsium. Ini kerana otak juga memerlukan kalsium.

    Sembelit

    Salah satu punca sembelit ialah badan kita kekurangan kalsium menyebabkan najis menjadi keras.

    Lain-lain
    -Kuku Rapuh
    -Sakit belakang
    -Tak boleh tidur
    -Sering sakit gigi/gigi berlubang

    Jika anda alami beberapa tanda diatas, anda disarankan jumpa doktor untuk ketahui kadar kalsium dalam tubuh. Doktor akan menasihati anda supaya banyakkan pengambilan makanan yang mengandungi kalsium atau supplement kalsium. Namun pastikan suplemen tersebut bebas pewarna dan senyawa kimia yang berbahaya.


    Haaa..jika anda seorang yang tidak gemar minum susu atau produk tenusu, Shaklee ada menawarkan kepada anda produk kalsium yang mengandungi mgnesium dan Vitamin D yang membantu penyerapan kalsium pada tahap maksimum. OSTEMATRIX!! 
     

    Jadi saya harap kita semua tidak memandang ringan apabila bercakap mengenai kalsium kerana pelbagai akibat yang boleh mengganggu badan kita daripada menikmati hari yang sihat.


    Pertanyaan, konsultasi dan pesanan boleh hubungi saya di:
    Siti Rahmah Bt Md. Dali
    ♥ sms/whatsApp: 019-3842190


     

    Tuesday, 4 November 2014

    Kuasa Vitamin C


    Sustained Release Vita-C

    Vita-C Shaklee ini  penting untuk mereka yang mempunyai masalah kulit kusam kerana ianya dapat membantu untuk mencerahkan kulit dari dalam.
     
    Vita-C ini juga membantu pembentukan kolagen dan membuatkan kulit menjadi tegang. Ianya juga mampu mengatasi masalah jeragat kerana vitamin C bertindak menghalang pembentukan pigmen yang menyebabkan jeragat.
     

     

    Vita-C Shaklee berbeza daripada suplemen vitamin C lain yang berada di dalam pasaran kerana ianya diformulasi dalam bentuk ‘sustained release’.

     Ini bermaksud kandungan vitamin C di dalam tablet ini ini akan dilepaskan ke dalam badan secara berperingkat-peringkat. Ini kerana vitamin C merupakan vitamin larut air.

    Jika terdapat lebihan vitamin C dalam satu-satu masa, badan kita akan bertindak untuk mengeluarkan lebihan ini melalui air kencing. Jadi, dengan formulasi ‘sustained release’ ini, kandungan vitamin C dalam badan dapat dikekalkan secara berterusan


    Pertanyaan, konsultasi dan pesanan boleh hubungi saya di:
    Siti Rahmah Bt Md. Dali
    ♥ sms/whatsApp: 019-3842190