Sunday 7 December 2014

Cara atasi Jerawat Kronik dengan Set Jerawat Shaklee


Cara atasi Jerawat Kronik dengan Set Jerawat Shaklee

Sebut je jerawat, semua orang kalau boleh tak nak pun jerawat naik kt muka. Tak kira lah jerawat kecik ke jerawat batu yang sampai bernanah tu ke, asal nama jerawat orang memang tak suka. Macam-macam cara dicari untuk hilangkan jerawat terutamanya bila jerawat naik teruk di kawasan muka. Kalau jerawat naik kat badan boleh tahan lagi sbb boleh cover, kalau di muka?? Kena pakai niqab..tapi takkan berniqab sbb nk cover jerawat?? kalau lelaki macam mana pulak??


Nak kulit bebas jerawat? Boleh! Asalkan tahu cara penyelesaiannya. Dan Shaklee ada penyelesaiannya. Alhamdulillah..ramai yang tampil dengan kulit lebih cantik, licin dan yg pastinya bebas parut jerawat, bebas juga kawah2 dari parut. Bonus lain, kulit jugak lebih cerah. Tak ke seronok tu?

 



Kebanyakan kita tidak tahu bahawa sel kulit kita akan mati setiap 21 hari. Bermaksud setiap 21 hari, sel kulit kita akan diperbaharui dan sel yang baru tuh dia akan follow sel yang telah mati. Jadi boleh fikir logik kan? Kalau sel yang mati tuh tak sihat maka sel yang di perbaharui pun macam tuh jugak. Kalau sel sihat maka yang baru pun bersih, tulus, mulus, gebu dan anjal. Bagaimana nak dapat kan sel yang sihat? Sel nih perlu diperbaiki dari dalam, setakat sapu masker dan buat facial yang tuh hanya untuk kulit wajah sahaja. Kalau di beri pilihan Kak Kep, Kak kep taknak muka jek putih bersih kemain tapi tangan hitam.. Tu diaaa.. bukan orang memuji, lagi orang mengata.. Hihihihi..
Untuk kesihatan kulit seluruh tubuh kita tak boleh tinggalkan 3 supplemen penting nih iaitu :
Vitamin E
  • Menjaga kesegaran dan keremajaan kulit
  • Melindungi kulit dari sinar ultra ungu
  • Menjaga kelembapan kulit
  • Menghapuskan radikal bebas yang bertindak merosakkan sel sel sihat.
  • Selenium yang terdapat dalam Vitamin E berfungsi sebagai antioksidan untuk melawan radikal bebas.
 
Vitamin C
  • Mencerahkan kulit
  • Sebagai antioksidan yang kuat untuk melindungi kulit dari pencemaran udara dan sebagainya
  • Merangsang peningkatan produksi dan pembentukan kolagen kulit yang akan menjaga kekenyalan, keanjalan dan kehalusan kulit.
  • Membantu mencerahkan kulit.


Pertanyaan, konsultasi dan pesanan boleh hubungi saya di:
Siti Rahmah Bt Md. Dali
♥ sms/whatsApp: 019-3842190

No comments:

Post a Comment